Νέα Εγκύκλιος συνεργασίας με την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδας (Χορήγηση υπερανάληψης στις Oμόρρυθμες Eταιρείες–Mέλη του Σ.Ε.Π.Π.Π. και άλλες ρυθμίσεις – Xρήσιμες πληροφορίες για όλα τα Μέλη)

Δευτέρα, 05 Μαρτίου 2012 22:11

 
Μία σημαντική παράμετρος, που δυσχέραινε έως τώρα την πλήρη δραστηριοποίηση και ανάπτυξη των ομορρύθμων εταιριών στους κόλπους του Συνεταιρισμού, βρίσκει πλέον τη λύση της μετά την έκδοση από την Ε.Τ.Ε. της Εγκυκλίου με αριθμό Β’ 39/2-2012. Η νέα Εγκύκλιος καταργεί την παλιά και επεκτείνει και ρυθμίζει ομοιόμορφα τη συνεργασία με τον Σ.Ε.Π.Π.Π. και τα φυσικά και νομικά πρόσωπα – Μέλη του, για όλες τις εργασίες του Συνεταιρισμού, που αφορούν στην ηλεκτρονική είσπραξη λογαριασμών τρίτων και στη διασφάλιση απόδοσης του προϊόντος είσπραξης στις συνεργαζόμενες εταιρίες και οργανισμούς.
 
Για να ανοίξετε τον ειδικό τραπεζικό λογαριασμό όψεως (πρώτη απαραίτητη προϋπόθεση για την ενεργοποίηση σας ως εισπράκτορες λογαριασμών) και να αιτηθείτε στην ΕΤΕ να σας εγκρίνει όριο υπερανάληψης (το οποίο τίθεται ως πλαφόν στις συναλλαγές σας), θα πρέπει αναλόγως της μορφής της επιχείρησης σας να πράξετε τα ακόλουθα (παρακαλούμε να διαβάσετε προσεκτικά ολόκληρη την ανακοίνωση):
 
Πληροφορίες για τα Νομικά πρόσωπα ("Ομόρρυθμες Εταιρίες" και "Kοινωνίες") – Μέλη του Σ.Ε.Π.Π.Π.
 
Βήμα 1ο - ʼνοιγμα λογαριασμού όψεως – δικαιολογητικά – διαδικασία
 
Για άνοιγμα του λογαριασμού Όψεως στην εταιρία απαιτούνται τα εξής νομιμοποιητικά έγγραφα:
 
- Φωτοτυπία της αστυνομικής Ταυτότητας όλων των εταίρων (ή των κοινωνών).
- Κάρτα Μέλους του Σ.Ε.Π.Π.Π. (η μπλε κάρτα που διαθέτουν όλα τα Μέλη με αριθμό έως και 00643) ή Βεβαίωση Μέλους (00644 και εφεξής). Και στα δύο έγγραφα αναγράφεται ο 9ψήφιος κωδικός συναλλαγών και η επωνυμία της εταιρίας, που είναι το ζητούμενο από την ΕΤΕ για επιβεβαίωση της ιδιότητας του Μέλους.
- Τα στοιχεία των νόμιμων εκπροσώπων – διαχειριστών.
- Αντίγραφο του αρχικού Καταστατικού της εταιρίας επικυρωμένο από το Πρωτοδικείο (ή από συμβολαιογράφο ή δικηγόρο).
- Βεβαίωση Πρωτοδικείου για τυχόν τροποποιήσεις του Καταστατικού.
- Πιστοποιητικό μη λύσης της εταιρίας, από το Πρωτοδικείο ή το Επιμελητήριο.
- Βεβαίωση Έναρξης δραστηριότητας του πρακτορείου στην αρμόδια Δ.Ο.Υ..
Τα συμβατικά έγγραφα που υπογράφουν οι νόμιμοι εκπρόσωποι υπό την επωνυμία και την σφραγίδα της εταιρίας είναι:
- Σύμβαση Κατάθεσης και ανοίγματος λογαριασμού κατάθεσης (ο λογαριασμός όψεως δεν έχει βιβλιάριο).
- Πρόσθετη Πράξη στην παραπάνω σύμβαση με τον τίτλο «Ειδικός Λογαριασμός Όψεως Β2Β Μελών Σ.Ε.Π.Π.Π.» (ειδικά χαρακτηριστικά λογαριασμού).
- Έντυπο Ανάθεσης (για νομικό πρόσωπο) «Πάγιας Εξουσιοδότησης Αναλήψεων & Παροχής Πληροφόρησης προς το Σ.Ε.Π.Π.Π. για το διαθέσιμο υπόλοιπο λογαριασμού και ορίου υπερανάληψης». Ως ημερομηνία λήξης στο έντυπο αυτό, συμπληρώνετε την 31/12/9999.
- Σύμβαση Παροχής Τραπεζικών Υπηρεσιών μέσω εναλλακτικών Δικτύων (internet banking), η οποία δίδεται μόνο για κατάθεση στον συγκεκριμένο λογαριασμό της εταιρίας και όχι για ανάληψη.
 
Βήμα 2ο – Δικαιολογητικά για εξέταση ορίου υπερανάληψης έως 9.000€ και διαδικασία.
 
Η νομιμοποίηση των εκπροσώπων της εταιρίας ενώπιον της Εθνικής (το δικαίωμα τους δηλαδή να τη δεσμεύουν σύμφωνα με το Καταστατικό) διαρκεί 7-10 ημέρες. Ταυτόχρονα όμως συνιστάται να συγκεντρώσετε και να υποβάλετε τα παρακάτω δικαιολογητικά για την υπερανάληψη, τα οποία θα υποβληθούν στο αρμόδιο τμήμα (Χορηγήσεις) του Καταστήματος, και όχι στον υπάλληλο που σας άνοιξε τον λογαριασμό:
 
- Έντυπα Ε3 τελευταίας τριετίας της εταιρίας.
- Φωτοαντίγραφο δήλωσης ΦΜΑΠ τελευταίου έτους (εφόσον υπάρχει).
- Έντυπα Ε1 όλων των εταίρων για την τελευταία τριετία.
- Έντυπο Ε9 έτους 2005 και τυχόν μεταγενέστερες τροποποιήσεις για όλους τους εταίρους (ακίνητα).
- Βεβαίωση προμηθειών (της Ο.Π.Α.Π.) ή/και Βεβαίωση αγορών (Υπ. Οικονομικών – Διεύθυνση Κρατικών Λαχείων) ή/και Βεβαίωση εκκαθάρισης (Πρακτόρων Ο.Δ.Ι.Ε.).
- Ασφαλιστική ενημερότητα Ι.Κ.Α. (ακόμη και αν δεν απασχολείτε/απασχολούσατε ποτέ υπαλλήλους, απαιτείται βεβαίωση περί μη απασχόλησης).
Το αίτημα και ο φάκελος των δικαιολογητικών  αποστέλλεται από το Κατάστημα, με σαφή αναφορά ότι πρόκειται για Μέλος του Σ.Ε.Π.Π.Π., στο αρμόδιο Κέντρο Πιστοδοτήσεων. Η Διεύθυνση Πιστοδοτήσεων αξιολογεί το αίτημα και ενημερώνει εγγράφως το Κατάστημα, το οποίο επικοινωνεί εν συνεχεία μαζί σας για να προσέλθετε για την υπογραφή των κάτωθι απαραίτητων συμβατικών εγγράφων για την ολοκλήρωση της διαδικασίας:
- Σύμβαση Πίστωσης Ανοικτού Αλληλόχρεου Λογαριασμού.
- Πρόσθετη Πράξη καθορισμού Ορίου Υπερανάληψης.
 
Προσοχή: Στις περιπτώσεις που έχετε ήδη ανοίξει λογαριασμό Όψεως ως φυσικό πρόσωπο – Μέλος του Σ.Ε.Π.Π.Π. και είστε ήδη ο.ε. (υπό το καθεστώς της προηγούμενης Εγκυκλίου της Ε.Τ.Ε.) ή στην περίπτωση που προχωρήσετε μελλοντικά στην μετατροπή της ατομικής επιχείρησης σε εταιρία, θα πρέπει πρώτα να ανοίξετε τον νέο λογαριασμό ως εταιρία και να λάβετε όριο υπερανάληψης (ή να κάνετε δική σας κατάθεση σε αυτόν) και μετά να κλείσετε τον παλαιό λογαριασμό. Το κλείσιμο του παλαιού λογαριασμού (εξόφληση στην ορολογία της Τράπεζας) απαιτεί την σχετική έγκριση του Σ.Ε.Π.Π.Π., καθώς και συνεννόηση με τη Διεύθυνση Εξυπηρέτησης Μεγάλων Πελατών. Για το λόγο αυτό, όσα Μέλη ανήκετε σε αυτήν την κατηγορία παρακαλούμε, αφού ανοίξετε το νέο λογαριασμό να επικοινωνήσετε κατόπιν με τον Σ.Ε.Π.Π.Π. για περεταίρω συνεννόηση.
 
Πληροφορίες για τα Φυσικά πρόσωπα (ατομικές επιχειρήσεις) – Μέλη του Σ.Ε.Π.Π.Π.
 
Όσον αφορά τις ατομικές επιχειρήσεις, καταργείται η παλαιά Εγκύκλιος 201 και πλέον η Εγκύκλιος Β’ 39/2-2012 ρυθμίζει το καθεστώς της συνεργασίας και με τα φυσικά πρόσωπα, χωρίς ωστόσο να επιφέρει σημαντικές αλλαγές σε σχέση με αυτά που γνωρίζουν τα Μέλη.
 
Βήμα 1ο - ʼνοιγμα λογαριασμού όψεως – δικαιολογητικά – διαδικασία
 
Προσέρχεστε σε οποιοδήποτε Κατάστημα της ΕΤΕ σας εξυπηρετεί, κάνετε ειδική αναφορά στην Εγκύκλιο Β’39 και υποβάλετε τα εξής δύο δικαιολογητικά για το άνοιγμα του λογαριασμού σας:
 
- Φωτοτυπία αστυνομικής Ταυτότητας.
- Κάρτα Μέλους του Σ.Ε.Π.Π.Π. (η μπλε κάρτα που διαθέτουν όλα τα Μέλη με αριθμό έως και 00643) ή Βεβαίωση Μέλους (00644 και εφεξής). Και στα δύο έγγραφα αναγράφεται ο 9ψήφιος κωδικός συναλλαγών, που είναι το ζητούμενο από την ΕΤΕ για επιβεβαίωση της ιδιότητας σας ως Μέλους του Σ.Ε.Π.Π.Π..
 
Τα συμβατικά έγγραφα που υπογράφετε ως φορείς της επιχείρησης και ως Μέλη του Σ.Ε.Π.Π.Π. για να υλοποιηθεί σωστά η διαδικασία είναι τα εξής:
 
- Σύμβαση Κατάθεσης και ανοίγματος λογαριασμού κατάθεσης (ο λογαριασμός όψεως δεν έχει βιβλιάριο).
- Πρόσθετη Πράξη στην παραπάνω σύμβαση με τον τίτλο «Ειδικός Λογαριασμός Όψεως Β2Β Μελών Σ.Ε.Π.Π.Π.» (ειδικά χαρακτηριστικά λογαριασμού).
- Έντυπο Ανάθεσης «Πάγιας Εξουσιοδότησης Αναλήψεων & Παροχής Πληροφόρησης προς το Σ.Ε.Π.Π.Π. για το διαθέσιμο υπόλοιπο λογαριασμού και ορίου υπερανάληψης». Ως ημερομηνία λήξης στο έντυπο αυτό, συμπληρώνετε την 31/12/9999.
- Σύμβαση Παροχής Τραπεζικών Υπηρεσιών μέσω εναλλακτικών Δικτύων (internet banking), η οποία δίδεται μόνο για κατάθεση στον συγκεκριμένο λογαριασμό και όχι για ανάληψη.
 
Βήμα 2ο – Δικαιολογητικά για εξέταση ορίου υπερανάληψης έως 9.000€ και διαδικασία.
 
Σε διαφορετικό τομέα του Καταστήματος (συνήθως στις Χορηγήσεις) υποβάλλετε τα εξής δικαιολογητικά:
 
- Αίτηση.
- Φωτοαντίγραφο της Βεβαίωσης Έναρξης του πρακτορείου σας από την αρμόδια Δ.Ο.Υ.(και τυχόν μεταβολές).
- Έντυπα Ε1 και Ε3 της τελευταίας τριετίας.
- Εκκαθαριστικό σημείωμα τελευταίας χρήσης.
- Έντυπο Ε9 έτους 2005 με τις τυχόν μεταγενέστερες τροποποιήσεις (ακίνητα).
- Βεβαίωση προμηθειών (της Ο.Π.Α.Π.) ή/και Βεβαίωση αγορών (Υπ. Οικονομικών – Διεύθυνση Κρατικών Λαχείων) ή/και Βεβαίωση εκκαθάρισης (Πρακτόρων Ο.Δ.Ι.Ε.).
- Ασφαλιστική ενημερότητα Ι.Κ.Α. (ακόμη και αν δεν απασχολείτε/απασχολούσατε ποτέ υπαλλήλους, απαιτείται βεβαίωση μη απασχόλησης).
 
Το Κατάστημα συγκεντρώνει τα δικαιολογητικά και υποχρεούται να τα στείλει μαζί με το αίτημα σας, με σαφή αναφορά ότι πρόκειται για Μέλος του Σ.Ε.Π.Π.Π., στο αρμόδιο Κέντρο Πιστοδοτήσεων. Η Διεύθυνση Πιστοδοτήσεων αξιολογεί το αίτημα και ενημερώνει εγγράφως το Κατάστημα, το οποίο επικοινωνεί εν συνεχεία μαζί σας, ώστε να προσέλθετε για την υπογραφή των κάτωθι απαραίτητων συμβατικών εγγράφων για την ολοκλήρωση της διαδικασίας:
 
- Σύμβαση Πίστωσης Ανοικτού Αλληλόχρεου Λογαριασμού.
- Πρόσθετη Πράξη καθορισμού Ορίου Υπερανάληψης.
 
Σημαντικές πληροφορίες για όλα τα Μέλη του Σ.Ε.Π.Π.Π. (φυσικά και νομικά πρόσωπα)
 
Η νέα Εγκύκλιος διαμορφώθηκε με τη σύμπραξη του Σ.Ε.Π.Π.Π. και της αρμόδιας Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης Μεγάλων Πελατών της ΕΤΕ, με κριτήριο τις ανάγκες του Συνεταιρισμού και των Μελών του, με την εμπειρία που αποκομίσθηκε από τα δύο αυτά χρόνια της συνεργασίας και με βάση τα συνηθέστερα προβλήματα που αντιμετώπισαν τα Μέλη στις συναλλαγές τους με την Τράπεζα.
 
Έτσι στη νέα Εγκύκλιο, πέραν της επέκτασης της συνεργασίας με τις εταιρίες, περιλαμβάνονται πλέον τα εξής:
 
- Η σαφής διευκρίνιση ότι δεν χρεώνονται στα Μέλη ετήσια διαχειριστικά έξοδα για την χορήγηση ορίου υπερανάληψης στους λογαριασμούς τους (ανέξοδα). Η μόνη περίπτωση που θα χρεωθούν διαχειριστικά έξοδα για το προϊόν υπέρ της Τράπεζας (ύψους 200€, τα οποία και θα χρεώνονται κάθε χρόνο) είναι η μη συνεπής κατάθεση εκκαθαριστικού από Μέλος προς τον Σ.Ε.Π.Π.Π. (αντισυμβατική συμπεριφορά), άρα ο Σ.Ε.Π.Π.Π. θα ανατρέξει βάσει συμβατικού δικαιώματος στον λογαριασμό του Μέλους του για να εισπράξει την οφειλή.
 
- Οι λογαριασμοί των Μελών (με την ονομασία Ειδικός Λογαριασμός Όψεως Β2Β Μελών Σ.Ε.Π.Π.Π.δεν επιτρέπεται να μετατραπούν σε οποιοδήποτε άλλο είδος (π.χ. Εθνικός όψεως) και δεν επιτρέπεται επίσης, να συνδεθούν ως λογαριασμοί εξυπηρέτησης για την πληρωμή δόσεων καταναλωτικών ή στεγαστικών δανείων ή πιστωτικών καρτών των Μελών. Δημιουργούνται και χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των συναλλαγών μεταξύ Συνεταιρισμού και Μέλους.
 
- Τα αιτήματα υπερανάληψης αποστέλλονται με τη σαφή ένδειξη και αναφορά ότι πρόκειται για Μέλος του Σ.Ε.Π.Π.Π. (και δεν πρόκειται για κάποιο σύνηθες αίτημα δανειοδότησης).
 
- Δίδονται λεπτομερείς τεχνικές οδηγίες στους υπαλλήλους, καθώς παρουσιάστηκαν αρκετές περιπτώσεις που η έγγραφη διαδικασία ήταν σωστή, δεν αποτυπωνόταν όμως αντίστοιχα στο πληροφοριακό σύστημα της Εθνικής, ώστε να μπορεί να ενεργοποιηθεί το Μέλος ως Εισπράκτορας λογαριασμών.
 
- Στα πλαίσια της απρόσκοπτης λειτουργίας του Σ.Ε.Π.Π.Π., γίνεται ειδική μνεία ότι τα Καταστήματαυποχρεούνται να ενημερώνουν τα Μέλη για την επικείμενη λήξη των ορίων υπερανάληψης, ώστε να προσέρχονται έγκαιρα για την ανανέωση τους.
 
- Παρέχονται πλέον στα Καταστήματα, τηλέφωνα επικοινωνίας και Help desk, ώστε να λαμβάνουν διευκρινίσεις αναλόγως με την φύση του θέματος (επιχειρηματικό ή τεχνικής εφαρμογής).
 
Χρήσιμες Επισημάνσεις:
 
Να ζητάτε πάντοτε αντίγραφα όλων των εγγράφων που υπογράφετε στα Καταστήματα (αιτήσεις – συμβάσεις – πρόσθετες πράξεις). Το Κατάστημα είναι υποχρεωμένο να σας τα προμηθεύσει.
 
Στο έγγραφο με τον τίτλο «Πρόσθετη Πράξη καθορισμού ορίου υπερανάληψης» που συνάπτετε με την ΕΤΕ, ορίζεται η λήξη του ορίου σας (άρθρο 2.6). Ένα τουλάχιστον μήνα πριν τη λήξη, θα πρέπει να υποβάλετε νέα οικονομικά στοιχεία για την έγκαιρη ανανέωση του.
 
Τα αιτήματα υπερανάληψης αποστέλλονται μόνο όταν έχετε καταθέσει το σύνολο των δικαιολογητικών και όχι όταν εκκρεμεί κάποιο από αυτά. Αν δεν λαμβάνετε απάντηση για διάστημα που ξεπερνά τις τρεις εβδομάδες, παρακαλούμε να ενημερώνετε το Σ.Ε.Π.Π.Π., με συγκεκριμένη όμως αναφορά στην ημερομηνία κατάθεσης του αιτήματος και των συνοδευτικών δικαιολογητικών, καθώς και του υπαλλήλου που έχει αναλάβει την εξυπηρέτηση σας.
 
Στις περιπτώσεις πρόσφατης μεταβίβασης της επιχείρησης πρακτορείας σε συγγενικό πρόσωπο ή τρίτο ή σε περιπτώσεις πρόσφατης σύστασης εταιρίας, είναι επόμενο ότι η νέα επιχείρηση δεν θα μπορεί να υποβάλει οικονομικά στοιχεία τριετίας για τη χορήγηση υπερανάληψης. Επικουρικά όμως και για την ενίσχυση του σχετικού αιτήματος,  μπορούν να υποβληθούν μαζί με τα διαθέσιμα δικαιολογητικά (π.χ. Ε9, βεβαιώσεις προμηθειών) και οικονομικά στοιχεία από την πρότερη κατάσταση, αφού η νέα επιχείρηση θεωρείται (κυρίως στις περιπτώσεις συγγενών, καθώς και λειτουργίας στην ίδια διεύθυνση), ως συνέχεια της προηγουμένης (πελατολόγιο, επισκεψιμότητα, φήμη).
Ταλαιπωρία των μελών στα γκισέ των Καταστημάτων
 
Ζήτημα υψίστης σημασίας εξακολουθεί και αποτελεί η χρήση του δικτύου των ΑΤΜ και του Internet Banking για τις καταθέσεις στο λογαριασμό του Σ.Ε.Π.Π.Π., αφού η δυνατότητα για εξυπηρέτηση κατά προτεραιότητα στο γκισέ είναι περιορισμένη (επαφίεται στην άτυπη συμφωνία των Μελών με τον Διευθυντή του Καταστήματος), με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία αρκετών Μελών στις συναλλαγές τους. Η λύση στο πρόβλημα που η ΕΤΕ ήδη καλείται να υλοποιήσει είναι:
 
Ο Σ.Ε.Π.Π.Π. χρησιμοποιεί το Σύστημα Εξυπηρέτησης Τρίτων (ΣΕΤ 4300) για τη διασταύρωση των στοιχείων (9ψήφιοι κωδικοί) και τη διασφάλιση των καταθέσεων, το οποίο δίνει μεν την κρίσιμη και απαραίτητη πληροφόρηση σε πραγματικό χρόνο (για την άμεση ενημέρωση των υπολοίπων στο πρόγραμμα), όμως μόνο όταν διενεργείται από το γκισέ.
 
Εξάλλου, οι καταθέσεις μέσω Internet Banking αυτήν την στιγμή δεν παρέχουν τη real time ενημέρωση που χρειάζεται ο Σ.Ε.Π.Π.Π. τη στιγμή της κατάθεσης, αλλά αποστέλλεται αρχείο συναλλαγών το νωρίτερο στις 20:00 το βράδυ.
 
Τη λύση συνεπώς, θα μπορούσε να δώσει η εφαρμογή που θα συνδυάζει ακριβώς και τις δύο αυτές παράλληλες διαδικασίες (κατά την ορολογία της ΕΤΕ "να ανέβει το 4300 στο Internet Banking"). Προς αυτήν την κατεύθυνση επικεντρώνονται πλέον οι συνομιλίες μεταξύ Σ.Ε.Π.Π.Π. και ΕΤΕ και η αναβάθμιση της συνεργασίας εξετάζεται ήδη τόσο σε επιχειρηματικό όσο και σε –κυρίως – τεχνικό επίπεδο, αφού η εφαρμογή αυτή δεν διατίθεται ακόμα από καμία τράπεζα.
 
Για οποιαδήποτε επιπλέον πληροφόρηση ή διευκρίνιση, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας.